Serwis Nieruchomości

Potrzeby

Każda osoba, zainteresowana na przykład działką, powinna znać swoje zapotrzebowania. Takie coś w nieruchomościach jak potrzeby klienta jest normą, ponieważ i pośrednik powinien się na nie pisać i spodziewać. Cztery podstawowe potrzeby, które każdy chce zaspokoić, są zawsze te same każdego kupującego czy sprzedającego w dochodzeniu do podjęcia decyzji. Tak więc pierwsza to potrzeba fizyczna, polegająca na zaspokojeniu poczucia komfortu, ochronie zdrowia i poprawieniu samopoczucia, zachowaniu pracy czy zapewnieniu sobie poczucia bezpieczeństwa i niezależności. Takie potrzeby fizyczne mogą nie być przez klientów wyraźnie wyartykułowane, jednak można je odczuć poprzez sposób, w jaki klienci oceniają cechy nieruchomości lub nasze usługi. Kolejnymi potrzebami będą potrzeby socjalne, które na przykład potrzeba zapewnienia innym (naszym bliskim osobom)wygody. Chodzi tutaj o poprawienie im jakości życia, a nawet dobrobytu. Wyrażają się przykładaniem przez klientów dużej wagi do opinii współmałżonka, do zapewnienia odpowiednich warunków w nabywanej nieruchomości dzieciom. Dodatkowo dobry pośrednik powinien wsłuchać się w takie i nie inne sygnały. Inne potrzeby to duchowe, jako najtrudniejsze do rozpoznania. Uaktywniają się, kiedy potrzeby zaspokojenia ego, gdzie niższego rzędu zostały zaspokojone. Klient kupuje to co jest dobre dla niego, a nie że jest samo w sobie dobre.